30 Ekim 2008 Perşembe

ÇİÇEK KIZ

Canlar gitti… Canlar yitti…
Sonra, Aktütün’de, kendi küçük, ama yüreği büyük bir ÇİÇEK bitti…

Okumak istiyorum, dedi…
Çocuk olmak bizim de hakkımız, dedi…
Biz de mutlu olmak istiyoruz, dedi…
Biz de başarılı olmak istiyoruz, dedi…
Diğer çocuklar gibi, insan olmak istiyoruz, dedi…

Bir uçaksavar mermisini eline alıp…
Bunu değil, kalem tutmak istiyoruz, dedi…
Okulumuzu istiyoruz, dedi…
Okulunuz neden kapalı? Diye sordular…
O küçük bedenli, büyük yürekli ÇİÇEK kız…
Atatürk olsaydı okulumuz kapanmazdı? Dedi.

Önce, ÇİÇEK kız konuştu… Sonra başkaları…
En sonra da, binlerce ÇİÇEK’ ten sorumlu olanlar konuştu…
Ama onların söylediği; gel sana, kıyafet, defter, kitap verelim, sen sus oldu…

O kocaman güzel gözlere, o kırmızı al yanaklara bakarken…
Ah deli kızım dedim içimden…
Ah cesur kızım… Bahtın açık, şansın bol olsun…
Çünkü öyle bir coğrafyada ve zor şartlarda yaşıyorsun…

Karlı dağların ardında biri yaşarmış
Bulut olur yağmur olur
Bize bakarmış
Hem yakın hem uzakmış
Yanakları al almış
Deli kızım uyan
Söylenenler yalan


O küçük bedenli, büyük yürekli kız konuştu…
Milyonlarca büyük bedenli, ama küçük yürekli sustu!

Oysa zor zamanların insanlarıydık biz…
Bizim kültürümüzde imece vardı, yardımlaşma vardı…
Komşusu açken, tok yatan… Eşi, dostu, akrabası zordayken, rahat yaşayan…
Bizden sayılmazdı…

Hele vatansa... Ve o vatanın evlatlarıysa, söz konusu olan
Kim tutardı bizi? …
Yoktan var eder, gerekirse kendimizin, çocuğumuzun rızkından keser…
Yeterdik bir şekilde… Yetişirdi elimiz kolumuz o uzak denilen yerlere.

Şimdi? L

Yine olur elbet… Yeter ki istesin insanlar…
Yeter ki hatırlasınlar, o sözleri ve o kocaman masum gözleri
İnanıyorum ben ve benim hala ümidim var…

İyi haftalar dilerim…

Banu DURGUNLU
13.10.2008
*****"Bir çocuk değişir, Türkiye değişir." Kampanyası'na destek olmak için;
TEGV' e SMS yoluyla bağış yapmak isterseniz, cep telefonunuzun kısa mesaj özelliğinden faydalanarak,
EGITIM yazıp 3353'e kısa mesaj göndererek Eğitim Gönüllüleri'ne 10 YTL bağışta bulunabilirsiniz

Hiç yorum yok: