19 Haziran 2008 Perşembe

Çocuğumu Anlamayı Anlamak ?

Bu hafta, psikolog Beria Bilge Şener ’ in ‘Çocuğumu Anlamak’ konulu, anne babalara yönelik bir eğitimine katıldım...Ve ilginizi çekebileceğini düşünerek sizler ile de paylaşmak istedim.
Bilge hanım, Geştalt yöntemi veya felsefesi olarak bilinen terapisinde, çocukluğumuzda gerçekleşen iyi veya kötü bazı olayların, yetişkinlikteki yaşantımıza ve davranış biçimlerimize nasıl yansıdığını fark etmemizi sağlıyor.Temas yöntemleri başlığı altında davranış biçimlerini anlatıyor.
Bu yöntemde ; davranışlardan, beden dilinden, duyguların ifadesinden, rüyalardan, sanat ve hareket terapilerinden yararlanılıyor.
Örneğin; Bilge hanım,bizlerden geçmişte yaşadığımız üzücü bir olaya ilişkin hayaller kurmamızı ve bunları bir kağıda çizmemizi istemişti...
Çizerken fark etmemiştim ama daha sonra üstünde konuşur ve düşünür iken fark ettim ki; Hayatımızda duygusal olarak etkilendiğimiz ve incindiğimiz anıları hatırlıyoruz çoğunlukla...
Terapilerde dansın da iyileştirici ve kişinin bedenindeki sorunu fark etmesi açısından önemi çok büyük.
Şöyle ki ; Fonda yavaş ritimde başlayıp, bir süre sonra hızlanan müzik eşliğinde geçmişteki ve şu andaki mutsuz ve mutlu anlarımızın vücut diliyle ifade etmeye çalışıyoruz.
Bir süre sonra öyle bir hal alıyor ki insan ,saniyelik geçişler ile mutsuz bir anıdan mutlu bir anıya geçiş yapıp, aslında hayatın tam da bu olduğunu acısı ve tatlısı ile bir bütün olduğunu kavrıyor. Çünkü üzülmekte,mutlu olmak kadar insanca bir duygu.
Ve tüm bu terapiler sonunda; doğduğunda bedeni, zihni ve ruhu uyum içinde olan insanlar, zaman içinde çeşitli savunma mekanizmaları geliştirerek, bu bütünlüklerini bozmak durumunda kaldıklarını fark ediyor. İşte sağlıklı insana yani en doğal hale dönebilmek, Gestalt terapisinin en önemli amaçları arasında yer alıyor.
Ve gelelim esas konumuza yani; Çocuğumu anlamak konusuna...Öncelikle belirtmek isterim ki,eğer sizlerde benim gibi,madde madde davranış teknikleri veya yönlendirme önerileri beklerseniz yanılırsınız...Çünkü adı üstünde yöntem Geştalt yani (davranış) olunca yapılan eğitimde bu yönde oldu.
Benim anladığım sonuçlara gelince;
- Merkez biziz, önce kendimizi çok iyi anlayacağız, sorunlarımızı çözeceğiz,daha sonrasın da çocuğumuzu anlayacağız ??
- Önce içimizde ki çocuğun ihtiyaçlarını karşılıyoruz...
- Üzülmekte,mutlu olmak kadar insanca ve yaşanılması gereken bir duygu...
Bizler belli bir amaç için, çocuklarımız ile iyi ilişkiler içinde olmak için toplanmıştık bu eğitimde...
Başlıktan da anlaşılacağı üzere ben, çocuğumu anlamayı, anlamaya çalıştım...Ve Bilge hanım’ın grup üyelerine dediği gibi, kendimi ve farkındalıklarımı alıp çıktım oradan.

İyi haftalar diliyorum...

23.05.08

Hiç yorum yok: