7 Eylül 2008 Pazar

Cesur Yüreğim ?

Bundan 5 sene önce bir sabah, eşimi şehir dışındaki bir işi için yolcu etmek üzere, birlikte terminale gittik. 05:30 otobüsüne bindi eşim, yola çıktı. Ben de terminalden ayrılarak evimize dönmek üzere arabamızla yola çıktım…
İstikametim Bursa terminalinden Fomara caddesine doğru… Özel aracımla seyir halindeyim, arada ayna kontrolü yapıyorum… Bir ara yine arkaya bakıyorum aynadan… Aaa o da ne ? Yanlış görüyorum zannettim… Arkamdaki servis minibüsünü kullanan şoför, muck muck halinde -hatta tam şu 333 durumu- bana öpücük gönderiyor, bir taraftan da minibüsün farlarını yakıp söndürüp selektör yapıyor, neredeyse çarpacak kadar yaklaşarak taciz ediyor !
Saat sabahın 6:00’ sı, ortalıkta kimse yokL… Hızlanıyorum arayı açayım diye, yol boyu bir sürü kırmızı ışık, mecbur duruyorum ışıklarda ama sabah sapığım peşimde!
Ben ne yapacağımı düşünür ve sabah sabah nasıl bir ruh hali ve ne tür bir sapıklıktır bu diye söylenir iken, malum şoför türlü hareketler ile işi daha da abartıyor…
Ding dong…. İşte o anda benim ‘Cesur yüreğim’ çıkıyor meydana…
Hazır kırmızı ışıkta duruyorken, iniyorum arabadan elimde bir kağıt ve kalem, geçiyorum minibüsün karşısına… En soğukkanlı halimi takınarak, şoförün şaşkın bakışları altında plakasını not ediyorum… Sonra tekrar arabama binip hareket ediyorum…
Ve bu sefer aynadan gördüğüm dudak şekli, 333 değil, şaşkınlıktan bir karış açılmış bir ağız oluyor…J
Geçen yıllar içerisinde, trafik magandalarının türlü hallerine tanık oluyorum…
Özellikle kadın şoförleri sıkıştıran ticari araç sahipleri ve taksicilerL
Altındaki en son model lüks araçlara bakmadan, orta refuje pet şişe vs. çöp fırlatanlarL
Hatta bir gün, hem de bir kadın hemcinsim (ne yazık ki magandalık sadece erkeklere has bir durum değil) FSM bulvarında ışıklarda beklerken, arabasının camından bir küllük dolusu sigara izmaritini yola dökmüştüL
Onlar, bunlar, şunlar…
En son geçen hafta, Buttim’ in otoparkındayım. Bir araç park yerinden çıkmak üzere geri manevra yaparak yolun ortasına geliyor, ben de bekliyorum ki devam etsin, onların arabasının çıktığı yere ben arabamı park edeyim… Ama arabadaki iki gencin yoldan çekilmeye hiç niyetleri yok! Benim şansıma mıdır bilinmez? Yine sabahın erken saatleri ve bu sefer iki kişiler J
Biraz bekliyorum, gitmiyorlar… Arkalarından dolaşarak usta bir manevra ile yine de onların çıktığı tek araçlık park yerine giriyorum…
Arabamdan inip oradan ayrılmak üzereyim ki, gençler bana pis pis bakıyorlar… Belli ki onların bana yol vermesini beklemememe çok sinirlenmişler, tabii kadın şoför olduğum halde panikleyip elimin ayağımın dolaşmamasına da ? O sinirle bir de okkalı küfürler etmeye başlayınca bu iki genç adam…
Uzaklardan bir yerlerden, ding dong sesleri gelmeye başlıyor yineJ … Ve yine benim zor zamanlar için sakladığım, deli cesaretim ‘Cesur yüreğim’ çıkıyor meydanaJ
Siz ne diyorsunuz? Siz benim muhatabım değilsiniz… Aldım plakanızı diyerek üstelik bir de kafa tutuyorum artıkJ J J
Şimdi bu yazıdan çıkacak sonuca gelirsek;
Eğer sizde bir gün, bu trafik magandaları ile karşılaşırsanız…
Siz bana bakmayın, mümkünse benim yaptığım gibi arabanızdan inmeyin. Ortam kötü kimin ne yapacağı belli değil, ben şanslı idim.
Yani dediğimi yapın, yaptığımı yapmayınJ ( imam da değilim zaten J )
Öncelikle sakin olun…
Aracın plakasını bir yere not edin…
Ve mutlaka not ettiğiniz plakayı ilgili birimlere ihbar edin ( 155 polis imdat )
Ailenizde veya çevrenizde emniyet mensubu babanızJ veya avukat eşinizJ dostunuz var ise onlardan da yardım isteyin…
Telefon ile de olsa, eşinizin sizi savunmasının ve karşı tarafta yaptığına şimdiye kadar bin pişman olan eski maganda / yeni insan şahsın, panik ruh halinin zevkini çıkarın J
Bu şekilde, o trafik magandası, canavarı, sapığı (artık ne derseniz), en azından bu tarz hareketleri başkasına yapmaması için yeterli uyarıyı almış olur…
Ve belki de, böyle bir durumla karşılaşınca benim veya sizin gibi, soğukkanlı ve cesur davranamayacak kişilerin başlarına gelebilecek muhtemel kazalara da engel olmuş olursunuz.
Hepinize, kazasız belasız günler dilerim…
Banu Durgunlu

Hiç yorum yok: