7 Eylül 2008 Pazar

İkiz Halleri

İkiz anneleri...
İkizler ile karşılaşınca sarf edilen garip sözler...
İkiz babaları...
Vs. Vs. Vs....

Uzun zamandır aklımda olan bir konuydu aslında ama nereden başlayacağımı bilememiştim... Ben de öylesine hiç uzatmadan, ortaya karışık birkaç örnek verdim... Bazıları yine ikiz çocuk sahibi arkadaşlarımdan alıntıdırJ

İkiz annesiyim... Halden anlarım.

Geçen hafta sonu market alışverişimizi yaptık, kasadan çıkarken bir ikiz ailesi gördük, hemen önümüzdeki kasada, onlarda çıkmak üzereydiler. Bizimkiler yanımızda değildi, fakat ikiz ailesinin 2 tek yumurta erkeği anne babanın yanındaydı. Tam çıkarken ben babaya "merhaba, minikleriniz ikiz değil mi?" dedim... Baba tam bir bezgin Bekir bakışı ile "hııııı" dedi.
Tamam dedim, saçma sapan ‘ikiz mi bunlar?’ sorularından sıkılmış tipik bir ikiz ailesi.
"Bizim de ikizlerimiz, kızımız ve oğlumuz var da" deyip olayı toparlamaya çalışırken, kasanın arkasından hemen ikiz annesi ‘seni anlıyorum tatlım’ bakışını attı ve anında lafı patlattı. "Allah kolaylık versin arkadaşım, daha çok göreceğin var.’J

İkiz annesiyim... Sabırlıyım ????

Hamile iken, ikiz beklediğimi söylediğimde ‘ sevinçli bir acıma bakışı’ atanlar...
İkizleri görüp ‘ Aaa ne sık arayla doğurmuşsunuz’ diyenler... ( Sürümden kazandık !!!)
Ay ben de peş peşe doğurdum, aralarında bir yaş var, ikiz gibi büyüttüm, ne fark var? diyenler... (Dağlar kadar fark var, yaşamayan anlamaz!)
Hepsi sizin mi? diyenler... (Hayır yarısı komşuların!!)
Bu kadar koşturmaca ve çocukla nasıl zayıflamıyorsun? diyenler...
İkiz bakmakta ne var canım, onlar uyuyunca işlerini yaparsın vs. diye akıl verenler... ( Tabi ikisi de hep aynı anda uyur, aynı anda yemek yer zaten!!!)
İkiz babası... PaylaşımcıJ

İkiz çocuk babaları gerçekten çocuk bakmayı biliyorlar ve çocuklarının her türlü gereksinimini karşılayabilecek kadar geliştirmek zorunda kalıyorlar kendilerini. Tek çocuğu olan bir çok arkadaşım var ve eşleri hala çocuğun çorabını getirip annesine veriyor giydirsin diye. Onu bile beceremiyorlar ne yazık ki.
Genelde tek çocuklu aileler bir araya gelince eşler çok farklı konular konuşur, annelerde çocuklarından bahseder... Ama ikiz çocuk babaları bir araya gelince çocuklarından bahsediyorlar. Bu harika bir şey... Çünkü ikiz çocuk büyütmenin eksilerini ve artılarını fazlası ile biliyorlar ve yaşıyorlar. Sadece para getirip çocuğa iki agucukla baba olmuyorlar, en az anne kadar zaman harcayıp, emek veriyorlar. Görev paylaşımlarını harika yapıyorlar.

Yine de ben anneyim... ŞanslıyımJ

Anne ve babalık zor... Ama bir kere tadını aldıktan sonra anne olmak;

Büyük bir keyif, vazgeçilmez bir tutku.. Bal kaymak... Şekerpare... Dilber dudağı... Hanım göbeği... Baklava... Çikolata J.
Anne olup bu tatları ve duyguları yaşamak ,ne kadar şanslı olduğunu düşünüp şükretmek...
Anne olmak, çocuklardan önce ne kadar boş yaşamışımın farkına varış...
Çocuğunla birlikte yeniden doğmak...
Şükür duasını dilinden düşürmemek...
Ve harika duygular içinde böyle karma karışık yazılar yazmakJ

İyi haftalar dilerim...
Banu Durgunlu

07.07.2008

Hiç yorum yok: