10 Mart 2008 Pazartesi

KOKU SANDIĞI

KOKU SANDIĞI

Evde yalnızım, kırıklığım da var hastayım. Biraz hastalıktan, biraz yalnızlıktan keyfim yok yine... bilirim ben bu halleri... Uzun bir gün olacağı şimdiden belli.
Şimdi salon camındayım... Yıllardır hasret kaldığım bir görüntüyü izliyorum, kar yağıyor, lapa lapa, döne döne gökten süzülüyor. Henüz düştüğü yerde tutmuyor kar taneleri, eriyip gidiyor... Ben de yere düşen kar tanelerini takip ediyorum... Gözüm dalıyor, bir an için çocukluğumun kışlarına gidiyorum.

Soğuk bir kış gecesine sıcak evimizde, annemin benim için hazırladığı ballı sütü içişim geliyor aklıma... Hiç sevmez, nasıl da direnirdim, öne sürdüğüm bin bir bahaneye karşı annemin zaferi ile son bulurdu her direnmem...
Yıllar sonra, artık kendim yapıyorum ballı sütümü... Ve ne gariptir seviyorum da, süt ve bal karışımının o kendine has kokusunda çocukluğumu ve annemi duyumsuyorum...

Böyle belli kokular var beni alıp götüren, kimi zaman çocukluğuma, kimi zaman ilk genç kızlık yıllarıma, kimi zamanda yeni evli ve çocuksuz zamanlarıma...

Ballı süt kokusu: Çocukluğum,annem

Temiz sabun ve deterjan kokusu: Anneannem ve annem; eskiden ailecek yaptığımız bayram temizlikleri (şimdi yardımcı kadınımız var çoğumuzun, ama insanın kendi yaptığı gibi oluyor hiç birisi.)

Yağda kızarmış köfte+patates kokusu: Çocukluğumda akşamüstleri mahallemiz böyle kokardı ve sanırım o zamanlar çoğu ailenin kıyma alabilecek parası vardıL

Kebap ve ızgara tavuk kokusu: Tabii ki Adana!( ben başka bir şehirde, simit satar gibi el arabalarında kebap satıldığını görmedim ?)

İspirto: Eskiden sınav kağıtlarımız ispirto kokardı,sınavın heyecanı bir yandan o koku bir yandan,oofL

Yeni mobilya kokusu: Yeni evliyiiiiiiiiimJ

Aşkımın parfümü: Yine yeni evli zamanlarımız... O zamanlar daha çok kullanıyordu uyanık kocamJ... Artık eskidik tabiiJ

Sabah,öğle,akşam çay kokusu: Sigaramız yok, içkimiz yok, aşkımla tek tiryakiliğimiz çay keyfimiz.

Yeni doğmuş bebek kokusu: Elif’im ve Eren’im... Sizi öpmeye koklamaya doyamadıııım.

Sebze çorbası kokusu: Uzunca bir süre evden kokusunun çıkmayacağını düşündüğüm, zuzularımın bir dönem bayılarak yedikleri - allahtan çok besleyici – yegane yemek...
( Kıyma,karnabahar,pırasa,brokoli,Brüksel lahanası,havuç,patates ve mevsimine göre ilave sebzeler)... Varın o kokuyu siz düşününL

Deniz ve yosun kokusu: Tatil, tatil, tatil, tatil, tatil, tatil, tatil, tatil...

Yağmur kokusu, çimen kokusu, boya kokusu vs.vs.vs.

Ve daha bir sürü ,bir çoğumuzun hafızasında yer etmiş anıları ortaya çıkaran kokular....

Sizi bilmem ama ben bu durumu çok seviyorum, zaman zaman koku sandığımın kapağını açıp, içinden anılarımı çıkarıyor, özlediklerimi ve sevdiklerimi tekrar tekrar yâd ediyorum.

Sevgilerimle,

08.01.2008



Yazarımızın diğer yazıları

banu@bursalianneler.com

Hiç yorum yok: